اخبار کوتاه بازار سرمایه سه شنبه مورخ 23 شهریور ماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

 

اخبار کوتاه و شایعات بازار سرمایه سه شنبه مورخ 23 شهریور ماه 1395 را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید...

تولید فولاد خام در شرکت ذوب آهن اصفهان امسال ۱۰درصد رشد کرده است/ معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت موفق شد از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۵۰هزارتن فولاد خام در این شرکت تولید کند. افضلی تولید فولاد خام در مدت مشابه پارسال را ۹۵۶هزار و ۶۰۰تن اعلام کرد و افزود: تولید این محصول فولادی در مقایسه با پنج ماهه پارسال ۱۰درصد بیشتر شده است

 

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث از دو ماه آینده/ افزایش ۳۰درصدی حق بیمه رانندگان پرخطر/ سال گذشته ۸۷۰۰میلیارد تومان خسارت بیمه شخص ثالث پرداخت شد

 

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه براساس آمار بانک مرکزی در مردادماه متوسط قیمت مسکن حدود ۷.۵درصد در تهران افزایش پیدا کرده است،گفت: علایم خروج از رکود در بخش مسکن و در اقتصاد کشور امسال پر رنگ‌تر خواهد شد

 

با کاهش نرخ سود بانکی در ماه‌های اخیر رقابت منفی بین بانک‌ها و موسسات مالی بیشتر مشاهده می‌شود و برخی از سپرده‌های مدت‌دار بانک‌ها، از مسیر رشد طبیعی خود منحرف شدند.

 

معاون اول رئیس‌جمهوری از شرکت رئیس‌جمهوری در هفتاد و یکمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد. قرار است حسن روحانی روزجمعه ۲۶شهریورماه تهران را برای شرکت در این اجلاس، اجلاس سران کشورهای گروه غیر‌متعهدها در ونزوئلا و سفر به کوبا ترک کند.

 

مهم‌ترین عوامل افت دو روزه قیمت نفت نگرانی از رشد تولید نفت شیل به دنبال افزایش تعداد دکل‌های حفاری در میادین نفتی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور در پی اظهارات برخی نمایندگان بانک مرکزی آمریکا بود، همچنین انتشار گزارش اوپک نیز که چشم‌انداز نتیجه نشست الجزایر را تیره‌تر کرد. در فشار بر قیمت‌ها بی‌تاثیر نبود

 

نشت شدید گاز واحد NF2 پتروشیمی بندر امام را از مدار خارج کرد

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رشد شاخص‌های نقدینگی، بدهی بخش دولتی و جذب سپرده در بهار گفت ممکن است در نیمه دوم سال شاهد تورم دو رقمی باشیم

 

تاپیکو

اولویت تاپیکو، تامین مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است/ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) از رویکرد جدید مدیریتی مبنی بر تامین منابع مالی برای اجرای سریع پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با توجه به اهمیت آن در اقتصاد کشور خبر داد

 

میدکو

قائم مقام شرکت مس بابک ایرانیان از زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو درباره فناوری کارخانه‌ تولید لوله‌های مسی اظهار کرد: فناوری مورد استفاده در کارخانه لوله مسی میدکو یکی از جدیدترین فناوری‌های دنیا است. در فاز اول ظرفیت تولید ۲۱۲هزار تن است اما با تثبیت این ظرفیت برنامه‌هایی برای توسعه آن در بخش‌هایی همچون لوله‌های آلیاژی نیز در دستورکار قرار دارد. قائم مقام شرکت بابک مس ایرانیان در ادامه با اشاره به کارخانه کاتد بیان کرد: ظرفیت تولید کاتد ۵۰هزار تن است در حال حاضر این پروژه نزدیک به ۷۵درصد پیشرفت داشته است و براساس برنامه‌ریزی باید در بهار ۹۶به بهره‌برداری برسد.

 

شخارک

مجتمع پتروشیمی خارگ تا پایان مرداد ماه موفق شد، بیش از یکصد میلیون دلار محصول را روانه بازارهای بین المللی کند. روند تولید، بازاریابی و صادرات پتروشیمی خارگ هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و شرایط قابل قبولی در این مجتمع وجود دارد. بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۹۵تاکنون ۴۸۵هزار تن محصول به ارزش ۱۰۶میلیون و چهارصد و نه هزار دلار از سوی پتروشیمی خارگ به خارج از کشور صادر شده است. این گزارش می افزاید: مجموع تولید این مجتمع پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون ۴۹۹هزارو هشتاد و نه هزار تن بوده است و تولید مردادماه این پتروشیمی که در جزیره خارگ مشغول به فعالیت است، نیز حدود یکصد هزارتن بوده است.

 

سدور

در همین زمینه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان بیان کرد: برخی بر این عقیده‌اند که فاز ۴سیمان به عنوان واحد جدید و توسعه کارخانه فعلی است، این در حالی است که با توجه به فرسودگی ماشین‌آلات و عمر بالای کارخانه فاز ۴جایگزین واحد فعلی خواهد شد. محمدرضا صفی خانی ادامه داد: باید بپذیرم که کارخانه سیمان دورود عمر خود را کرده و باید به دنبال احیا و جایگزینی واحد جدیدی در خارج از شهر دورود باشیم. این مقام مسئول با گلایه از تعلل‌های هلدینگ فارس خوزستان برای عملیاتی کردن فاز ۴سیمان درود، گفت: با توجه به اینکه سیمان دورود زیرمجموعه هلدینگ فارس خوزستان بوده به نظر می‌رسد در این زمینه تعلل‌هایی صورت می‌گیرد. نماینده مردم دورود و ازنا بیان کرد: البته طی جلسه‌ای که در روزهای گذشته با وزیر تعاون داشته‌ایم، وی نیز با تعطیلی، رکود و مشکل در این واحد تولیدی به شدت مخالف بوده و دستور ویژه‌ای را برای عملیاتی کردن فاز ۴صادر کردند.

 

قطعه سازان

۱۳۰مدیر از شرکت های تامین کننده فرانسوی و ۱۶ مدیر ارشد پژو امروز با ۱۴۰ مدیر ایرانی قطعه ساز جلسه برگزار کردند تا مقدمات تولید مشترک پژو و نقش قطعه سازان مشخص شود.

 

کچاد و کگل

شرکت های بزرگ معدنی با تداوم روند رو به رشد تولید خود در سال جاری، میزان تولید کنسانتره آهن در ۵ماهه امسال را ۲۰درصد افزایش دادند.

به گزارش تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور شامل چادرملو، گل گهر، سنگان، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و سنگ آهن مرکزی از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، ۱۲میلیون و ۴۵۳هزار و ۷۰تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰میلیون و ۳۳۶هزار و ۹۴۶تن بود/روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

 

حتاید

روابط عمومی و امور بین الملل تایدواتر ؛ بر طبق شفاف سازی صورت گرفته این قرار داد ۳ساله بود و بر روی درآمد سال جاری شرکت تاثیری ندارد همچنین سوداوری سنوات آتی منوط به حجم عملیات در بندر شهید رجایی است.

لازم به ذکر است که در ۵ماه نخست سال جاری بندر امام خمینی که پایگاه مهمی برای عملیات فله است شاهد ورود ۱۵۸شناور با متوسط تناژ تخلیه بارگیری ۴۳هزار تن بوده و بندر شهید رجائی ۱۸۹شناور و متوسط تناژ ۴۰هزار تن داشته است.

بندر شهید رجائی در ۵ماه نخست مجموعا ۱۴۶هزار تن کالاهایی نظیر برنج واردات داشته و حجم صادرات نیز ناچیز است اما در بندری همچون بندر امام خمینی ۴٫۵میلیون تن انواع شکر، گندم، ذرت و جو وارد شده بنابراین در عمل باید گفت بندر شهید رجایی حجم بسیار اندکی از واردات محصولات فله دارد و تایدواتر در یک حالت نرمال نمی تواند از محل این حق بهره برداری پایانه فله خشک، درآمد با اهمیتی شناسایی کند مگر اینکه شرایط به نحو خاصی تغییر کند.

 

ثنوسا

شنیده ها حاکی از آن است که ثنوسا طبق قراردادی عظیم،نوسازی حلب را در دست گرفته است

 

حخزر

پهلوگیری کشتی «حخزر» در بندر جدید قزاقستان

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر از افتتاح رسمی بندر جدید آکتائو با پهلو گیری کشتی ویانا خبر داد.

 

به گزارش مانا، علی اکبرغنجی اظهار کرد: بندر جدید آکتائو از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی قزاقستان تاسیس و با پهلوگیری کشتی ویانا متعلق به کشتیرانی دریای خزر، به صورت رسمی افتتاح شد.وی با بیان این‌که در حال حاضر با ساخت سیلوهای غلات در بندرآکتائو سه پست اسکله این بندر آماده بهره برداری است، تصریح کرد:‌ در آینده تعداد پست اسکله های این بندر به بیش از شش پست اسکله توسعه می یابد و همچنین این بندر دارای محدوده پسکرانه بسیار بیشتر نسبت به بنادر دیگر آکتائو است.وی افزود: در این بندر که با تکنولوژی جدید ساخته شده است انواع بارها از جمله بار فله، گندم، جنرال کارگو تخلیه و بارگیری می شود

 

ذوب

اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن گفت: این شرکت در ۵ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۵۰هزار تن فولاد خام تولید نمود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با۹۵۶هزار و ۶۰۰تن فولاد خام تولیدی، ۱۰درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی افزود : پروژه ایستگاه ریخته گری شماره ۵به عنوان یکی از مهمترین پروژه های توسعه ای ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه سال جاری افتتاح و راه اندازی شد.ظرفیت اسمی این ایستگاه،یک میلیون تن درسال است وباقرارگرفتن درمدارتولید، ظرفیت تولیدشمش درشرکت به ۳میلیون و ۶۰۰هزارتن افزایش خواهد یافت.

 

معاون بهره برداری ذوب آهن تصریح کرد:این پروژه که از بهار سال ۹۱شروع شده است حدود‌۱۲میلیون دلارهزینه ارزی و۵۰۰میلیارد ریال هزینه ریالی در بر داشته و باهدف جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند اجرا شده است.

 

وی با اشاره به کاهش ۱۰درصدی تولید در بخش محصولات نهایی در طی مدت مذکور گفت : این کاهش تولید به دلیل راه اندازی پروژه ملی و حائز اهمیت تولید ریل و تیرآهن های بال پهن در کارگاه نورد ۶۵۰می باشد. در حال حاضر این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آینده شاهد اولین تولید انبوه ریل های راه آهن و مترو مطابق با آخرین استاندارهای جهانی خواهیم بود.افضلی تاکید کرد : با توجه به بهره برداری کامل از پروژه های فوق تا پایان سال جاری شاهد رشد بالایی در تولیدات شرکت و افزایش تنوع محصولات تولیدی خواهیم بود.

 

شایان ذکر است،هرچند هنوز هم درخصوص چگونگی تامین منابع مالی نخستین خط تولید ریل پیشرفته UIC60 یا همان «ریلی ملی» بین دو طرف اصلی یعنی راه‌آهن و کارخانه ذوب‌آهن اصفهان توافقی حاصل نشده است، اما اخیراً مدیرعامل راه‌آهن از راه‌اندازی خط تولید ریل تا شهریور امسال خبر داد.ماجرای راه‌اندازی خط تولید ریلUIC۶۰پس از عدم تحویل ریلU۳۳ساخته‌شده داخلی به دلیل از رده خارج شدن توسط راه‌آهن، در دستورکار کارخانه ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفت. اما در سه سال و اندی که از این اتفاق می‌گذرد مباحث مربوط به چگونگی تامین هزینه، باعث شده تا خط تولیدUIC۶۰با وجود پیگیری ذوب‌‌آهن برای ورود فناوری ساخت آن به کشور راه‌اندازی نشود. به نظر می‌رسد موانع پیش‌روی این کار در حال برطرف شدن است تا پس از راه‌اندازی کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو نوبت به قطع وابستگی ایران به واردات ریل برسد.

 

خصدرا

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: مشکلات پیش روی یارد صدرا در بوشهر برطرف و شرایط برای تزریق مالی به منظور دریافت و آزادسازی تجهیزات فراهم شده است.

 

جم

مدیر عامل پتروشیمی جم مطرح کرد؛ رونق تولید و رشد اشتغال با انعقاد قراردادهای بلند مدت در بورس کالا

 

دتماد

شنیده ها از عرضه داروی جدید این شرکت در داروخانه های کشور حکایت دارد

 

وتوکا

شایعات از بحث افزایش سرمایه و طرح توسعه این شرکت در مجمع پیش رو حکایت دارد

 

بالاس

شایعات از قرارداد های جدید در این شرکت حکایت دارد

 

شگل

شایعات از افزایش سرمایه این شرکت از محل سود انباشته در آینده نزدیک حکایت دارد

 

خودرو

شایعات از تعدیل مثبت این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

 

شتران، شپنا

شنیده ها از تولید بنزین هواپیما توسط این دو شرکت برای کشورهای اروپایی حکایت دارد

 

سهرمز

شنیده ها از فروش ملک بندرعباس این شرکت در آینده نزدیک حکایت دارد

 

خودرو

مدیرعامل ساپکو از صادرات قطعات محصولات ایکاپ خبر داد و گفت: طبق قرارداد با پژو ۳۰درصد محصولات صادر خواهد شد و با این اقدام صادرات قطعات نیز انجام خواهد شد.ژان کریستف کمار، قائم مقام اجرایی پژو در منطقه خاورمیانه و آفریقا، اظهارداشت: شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو(ایکاپ) با حمایت کامل از قطعه‌سازان ایرانی، به دنبال تولید باکیفیت و قیمت رقابتی است. پس باید همان چیزی که به مشتری وعده داده‌ایم را عرضه کنیم.وی، ایجاد شرکت ایکاپ با سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیارد یورویی را گام مهمی در توسعه همکاری‌های صنعتی دو کشور عنوان کرد و افزود: پژو و ایران‌خودرو مایل هستند به عنوان هاب منطقه‌ای برای تولیدات مشترک، فعالیت کنند و طبق قرارداد، ۳۰درصد از محصولات در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رسید/تسنیم

 

اپرداز

اپرداز در نظر دارد گزارش جدید خود را همراه با تعدیل مثبت بیش از ۲۰درصدی روانه کدال کند.

 

مرقام

اطلاعاتی که از درون شرکت مرقام به گوش میرسد این است که قرارداد با بانک ملی لغو شده و مدیر مالی هم اظهار داشته اند شرکت هیچ فعالیتی شروع نکرده و حتی تاکید کردند که اگه فعالیتی بنا به شروع کردن بود از ماهها قبل توسط کدال به بازار اطلاع داده میشد.

 

تمحرکه

در مجمع تمحرکه افزایش سرمایه تصویب شد و افزایش سرمایه بعدی که از اورده هست به مبلغ ۳/۵میلیارد تومن در اختیار حسابرس قرار گرفتقرار شد یکماهه افزایش سرمایه ثبت شودسه ماهه چهارم سال ۹۵نیروگاه برق با طرفیت اولیه ۲مگابایت افتتاح میشه که سال اینده به ۸مگابایت افزایش پیدا میکنه۱۲مناقصه شرکت کردiه اند به ارزش ۷۰میلیارد تومن که رقیب ندارن و تنها شرکت کننده مناقصه خود تمحرکه هست و رقیبهای تمحرکه اکثرا تعطیل و ورشکسته انددانش فنی تولید خط رنگ خودرو در ایران انحصاری هست و مختص تمحرکه هست.

 

شکربن

شکربن قصد دارد زمین کارخانه را در داخل شهر اهواز که به تازگی تغییر کاربری داده است به فروش رساند. ارزش زمین طبق شفاف سازی شرکت تقریبا ۷۰میلیارد تومان هست . بهای تمام شده برای شرکت ۳میلیارد تومان است و در صورت فروش ۲۶۸تومان برای هرسهم سود شناسایی میکند .  این امر پس از انتقال کارخانه به شهرک صنعتی و یا ادغام شرکت با یک شرکت کربن ساز دیگر محقق می گردد و از زمان بندی این طرح اطلاعات دقیقی در دست نیست

 

پالایشگاه بندرعباس بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی  مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست  شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور رتبه نخست حوزه ایمنی و آتش نشانی سال ٩۴را از آن خود کرد.

 

 

شفاف سازی سمگا شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران طی اطلاعیه ای در خصوص شفاف سازی تغییرات اعمال شده در صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی شده سمگا با صورت های مالی حسابرسی نشده اعلام نمود که براساس قرارداد مورخ۱۴/۰۲/۱۳۹۵با شرکت طرح و توسعه لاله گستر نیایش در خصوص خرید سهام شرکت نگین افق نیایش ، بخشی از ثمن معامله به صورت سه فقره چک ،جمعا به مبلغ ۱,۸۰۰میلیارد ریال بوده که در هر مرحله تادیه اسناد در سرسید، سهام موضوع قرارداد به همان نسبت به شرکت منتقل می گردد.براساس نظر حسابرس مستقل شرکت این مبالغ که در سرفصل های پیش پرداخت ها و اسناد پرداختی منظور گردیده بود ، در صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی شده تهاتر گردیده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.