بورس تهران شنبه مورخ 19 تیرماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران شنبه مورخ 19 تیرماه 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: در بازارهای جهانی شب گذشته با انتشار آمار اشتغال آمریکا که بسیار راضی کننده بود، شاهد رشد اکثر بورس های دنیا بودیم. از طرف دیگر، گویا بانک مرکزی آمریکا نیز قصد ندارد در این ماه و ماه آینده، تغییری در نرخ بهره ایجاد کند! به همین دلیل، انگیزه خوبی برای رشد بورس های جهان حداقل برای کوتاه مدت بوجود آمده است! هرچند که ماجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، باعث تزلزل در اقتصاد جهان شده است که نتیجه آن را میتوان به وضوح در روند قیمت هر انس طلا مشاهده کرد. دوستان به خاطر دارند که در ابتدای سال 2016 در خصوص روند قیمتی هر انس طلا، گفته بودیم که در سال جاری میلادی، قیمت جهانی طلا به سمت 1400 دلار حرکت خواهد کرد و امروز در نزدیکی 1370 دلار قرار گرفته است. اما در بازارهای داخلی، در روزهای تعطیلی عید فطر، حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا را شاهد بودیم که به دلیل امکانات کم، روند مهاز آتش بسیار ناامید کننده بود و بیشتر از 48 ساعت به طول انجامید. خارج از این موضوع غم انگیز که خوشبختانه تلفات جانی نداشت!، موضوع تاثیر این حادثه در بورس تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است! از یکسو، ممکن است بازار بورس تهران امروز به همه شرکت های پتروشیمی، روی خوشی نشان ندهد و این احتمال را برای خود در نظر بگیرد که از این دست حوادث، ممکن است یکروز دیگر برای شرکت آنها رخ دهد! این موضوع مهمترین بحث این داستان است که باید ببینیم عکس العمل امروز بازار در این خصوص چگونه خواهد بود! از طرف دیگر، شرکت هایی که به صورت مستقیم با این حادثه در ارتباط هستند و ممکن است سود آنها تحت تاثیر قرار بگیرد. شرکت هایی نظیر پتروشیمی فجر که تهیه کننده یوتیلیتی این پتروشیمی بوده که البته تاثیر چندانی در سود این پتروشیمی ندارد! اما چیزی که از نظر تیم لایوبورس میتواند مورد اهمیت باشد و شاید بازار به آن توجه خاصی ندارد، درگیری شرکت های بیمه است که پتروشیمی بوعلی سینا را پوشش بیمه ای کرده اند!! باید ببینیم که کدام بیمه ها باید خسارت این آتش سوزی را پرداخت کنند و البته، خسارات وارده، چقدر برآورد خواهد شد! از این ماجرا که بگذریم، گزارش تلفیقی شرکت ایرانخودرو نیز در این تعطیلات منتشر شد که اصلاً خوب نبود! گزارشی که مطمئناً بازار و حداقل خود نماد خودرو را تحت تاثیر فشار فروش قرار خواهد داد. باید ببینیم که آیا نماد خساپا که روز سه شنبه هفته گذشته توانست با تقاضای مثبت روبرو شود، امروز میتواند نجات دهنده نماد خودرو و در کل، نجات دهنده کل بازار امروز باشد یا خیر ؟!

 

 

 

 

ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز از نظر ارزش معاملات، چنگی به دل نزد! در حالی ارزش معاملات امروز در بورس تهران 180 میلیارد تومان به ثبت رسیده که ارزش واقعی معاملات امروز، حدود 154 میلیارد تومان بود و بقیه، اوراق مشارکت و معاملات بلوکی بوده است. از مهمترین اتفاقات امروز، عرضه سنگین در نماد آکنتور بود که بازار به صورت هماهنگ شده، همه عرضه ها را پاسخ داد! گزارش بد ایرانخودرو، در نهایت تاثیر خود را در بازار گذاشت و اجازه حرکت به نمادهای این گروه از جمله خساپا، به عنوان رهبر بازار نداد!! در نتیجه معاملات امروز، شاخص کل بورس تهران با افت 332 واحدی به کار خود پایان داد.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه........................بازار بسته شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.