بورس تهران شنبه مورخ 12 تیرماه 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران شنبه مورخ 12 تیرماه 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: در هفته گذشته و همزمان با کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، شاهد افزایش نسبی حجم و ارزش معاملات در بورس تهران هستیم. به طوری که بعد از مدت ها، ارزش معاملات بورس تهران توانست خود را بالای محدوده 200 میلیارد تومان تثبیت کند. قبلاً در اواخر خردادماه و در بخش نظرات سایت لایوبورس، نوید داده بودیم که از حوالی هفتم تیرماه، نقدینگی جدیدی قرار است به بازار تزریق شود که اکنون این نقدینگی در حال ورود به بازار است که البته این نقدینگی جدید، گروه خودروسازی را هدف خود قرار داده است! بنابراین شاهد هستیم که روز چهارشنبه گذشته، حدود نیمی از ارزش معاملات در بورس تهران، مربوط به گروه خودروسازی بود! گروهی که با توجه به تاثیری که در بازار دارد، توانست جو عمومی بازار را نیز بهبود ببخشد! در بازارهای جهانی نیز در روزهای گذشته، شاهد بودیم که افت هیجانی قیمت فلزات اساسی که در اثر نتیجه همه پرسی برگزیت بوجود آمده بود، جبران شد و در برخی موارد شاهد بودیم که قیمت ها، حتی به بالاترین سطح در سال 2016 نزدیک شده است! در همین راستا، شاید بیشترین افزایش قیمت، مربوط به فلز روی باشد که شب گذشته با عبور از محدوده 2100 دلار، در کوتاه مدت تلاش خواهد کرد خود را به 2300 دلار برساند! افزایش قیمت جهانی فلزات اساسی اگر پایدار باشد، بدون شک میتواند تاثیر خوبی در رشد شاخص کل بورس تهران داشته باشد. چراکه وزن زیادی از ارزش بازار بورس تهران، بر عهده شرکت هایی است که به قیمت های جهانی، وابستگی مستقیم دارند! در کل و با توجه به جمیع مطالب گفته شده، بازار بورس تهران در مدار صعودی کوتاه مدت قرار گرفته است که میتواند حداقل تا حوالی 76000 واحد حرکت کند! البته با توجه به تعطیلی آخر هفته، شاید بازار هفته جاری در ادامه کمی با حجم کمتر دنبال شود! اما انتظار می رود این بازار همچنان با رهبری گروه خودروسازی و البته گروه روی و حتی فلزات اساسی، در کوتاه مدت به سمت کانال 76000 واحد حرکت کند.

 

 

  

 ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز با توقف نماد خساپا به عنوان لیدر این روزهای بازار آغاز شد و حرف و حدیث ها زیادی در این رابطه در بازار منتشر شد! در حالیکه خبر از تعدیل مثبت خساپا در رابطه با قرارداد جدید و فروش نیمی از خکاشا در بازار پیچیده بود، مقامات مسئول سازمان بورس علت توقف نماد خساپا را، اشتباه ثبتی در صورت های مالی تلفیقی این شرکت اعلام کردند و از بازگشایی نماد خبر دادند! البته این نماد تا آخرین دقیقه بازار امروز بازگشایی نشد تا همچنان شبهه علت توقف در بازار باقی بماند! چراکه اصلاح یک سرفصل در صورت های مالی، بیشتر از چند دقیقه نمیتواند زمان ببرد!! امروز وزیر صنعت نیز از مجموعه سایپا، بازدید خواهد کرد! از مهمترین اتفاقات امروز، فروش بلوک ورنا بود که با قیمت 5063 ریال معامله شد. در صورتیکه خریدار این بلوک، مجموعه ای خارج از زیرموموعه ها و شرکت های وابسته به خود ورنا باشد، میتواند تاثیر مثبت خوبی در نماد اصلی داشته باشد! امروز نیز ارزش معاملات، بالای 200 میلیارد تومان ثبت شد. با این حساب، همچنان میتوان به روند کوتاه مدت بازار امیدوار بود! در نتیجه معاملات و بازار هیجانی و نوسانی امروز، شاخص کل بورس تهران کار خود را با رشد 25 واحدی پایان داد.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه.........................بازار بسته شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.