✍ شایعات امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت✍
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.02.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 13 واحد کاهش به رقم 54849 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 547 واحد کاهش عدد 170768 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 37 واحد کاهش به رقم 29548 واحد رسيد. 
همچنین در این روز "خساپا" با 50 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "جم" با 32 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت. 

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد کاهش به رقم 800 واحد رسید. 

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3374 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1221 میلیارد ریال رسید. 

طی معاملات روز جاری شاهد افت 99 واحدی شاخص کل بورس و ایجاد روند نزولی در این نماگر بازار سرمایه بودیم، ولی کلیت بازار با روندی تعادلی به کار خود پایان داد که این تعادل بیشتر به سمت روند نزولی متمایل بود. 

به گزارش بورس نیوز، مدتی است که بورس به دنبال لیدر به عنوان بهانه ای برای صعودی شدن و رشد قیمت سهام به پیروی از این لیدر می باشد. در همین راستا طی روز جاری شاهد انتشار گزارش توجیهی افزایش سرمایه یکی از زیر مجموعه های ایران خودرو روی سامانه کدال بودیم، طبق این اطلاعیه "خاور" در نظر دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی های خود حدود 100 درصد سرمایه خود را افزایش دهد. اما این در حالی است که طی روزهای اخیر شاهد اخباری ضد و نقیض از طرف برخی رسانه ها در این خصوص بودیم. چرا که بعد از تعیین تکلیف مسأله معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل از پیگیری برنامه افزایش سرمایه خود از این محل خبر داد در حالی که پس از انتشار این خبر یکی از مسئولین سازمان بورس طی مصاحبه ای با یک رسانه این خبر را تکذیب کرد و امروز طی مصاحبه ای دیگر این رسانه تکذیبیه روز گذشته خود را تکذیب کرد و از انتشار گزارش توجیهی "خاور" روی سامانه کدال خبر داد! این اتفاقات و اخبار پیرامون این شرکت باعث ایجاد روندی نوسانی در بازار امروز و در نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو دیزل شد، بطوریکه قیمت این سهم از دامنه نوسان منفی به صف خرید میلیونی رسید. حال اگر سهامدار عمده این شرکت اقدام به عرضه های آبشاری و با حجم زیاد طی روزهای آتی در نماد معاملاتی "خاور" نکند و این سهم بتواند به روند صعودی خود ادامه دهد و می توان روی نماد این شرکت به عنوان لیدر بازار بورس طی چند روز آینده حساب کرد. 

در ادامه به سراغ برخی تک سهم های بازار می رویم که طی روزهای اخیر شاهد اقبال بازار به این نماد ها هستیم و شاید بد نباشد به اتفاقات و اخبار مهم پیرامون این شرکت ها نیز اشاره ای داشته باشیم. 

فلوله: شرکت لوله و ماشین سازی ایران طی چند روز گذشته با حجم معاملات قابل توجهی همراه شده و امروز نیز کار خود را پس از جا به جایی بیش از 20 میلیون سهم در بازه مثبت تابلوی معاملات پایان داد و جالب این است که این شرکت همچنان خریدار پر و پا قرص دارد، برخی شایعات و شنیده ها از تعدیل مثبت، افزایش سرمایه و انتقال کارخانه این شرکت حکایت دارد که این شنیده ها باعث شده تا سهام این مجموعه در بازار با این اقبال قابل توجه همراه شود و حال باید دید طی روزهای آینده در خصوص این موضوعات در "فلوله" چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

ذوب: طی معاملات روز جاری شاهد رشد قیمتی در این نماد معاملاتی بودیم، طی روز گذشته یکی از مسئولین سازمان بورس در خصوص افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن اعلام کرده بود که این شرکت مدارک لازم برای انجام افزایش سرمایه را ارائه کرده و این موضوع باعث ایجاد جو مثبت در این نماد معاملاتی شده است هر چند که درصد این افزایش سرمایه هنوز مشخص نشده است. 

فنوال: شرکت نورد آلومینیوم نیز طی روز جاری با رشد قیمتی و صف خرید همراه شده بود، برخی تحلیلگران تکنیکالی محدوده قیمتی فعلی را مقاومتی برای روند قیمتی سهم می دانند که در صورت عبور می تواند به اهداف بالاتری نیز دست یابند، از طرفی با توجه به رشد قیمت های جهانی امکان رشد قیمت فروش محصولات این شرکت تحت تأثیر موضوع نیز وجود دارد که تمامی این موارد باعث ایجاد چنین جو مثبتی در نماد معاملاتی "فنوال" شده است. 

مپنا: در این شرکت شاهد بهترین اتفاقاتی هستیم که ممکن است برای یک شرکت بورسی ایجاد شود. بازدید مقامات عالی رتبه از کارخانجات شرکت مپنا اتفاق کمی نیست و شاید کمتر شرکتی این افتخار را داشته باشد که بتواند مشکلات، دستاوردها و فعالیت های خود را به طور مستقیم به سمع و نظر مقامات کشور برساند، اما این امر در حالی است که روند قیمتی مپنا در بازار سرمایه چنگی به دل سهامداران این شرکت نمی زند و سهام این مجموعه جزو معدود شرکت هایی باشد که با وجود این همه اخبار مثبت این روند منفی را در پیش گرفته است. 

گروه سیمانی بر خلاف روز گذشته امروز روندی نزولی را در پیش گرفتند، ظاهراً این مجموعه های سیمانی سهامداران خود را سر کار گذاشته اند چرا که هر روز از خبرهای مختلف و بعضاً متناقضی حرف به میان می آورند. نکته مهم در رابطه با اوضاع این گروه؛ تصمیمات و نگاه دولت و رکود بخش مسکن می باشد. طی چند روز گذشته یک مقام مسئول از انجمن صنایع سیمانی نیز اعلام کرده بود با عدم حمایت دولت به زودی شاهد ورشکستگی بسیاری از شرکت ها فعال در این صنعت خواهیم بود، البته لازم به ذکر است که در شرایط فعلی برای این صنعت اقدام خاصی نمی توان انجام داد مگر اینکه دولت بازار جدیدی را برای فروش محصولات شرکت های سیمانی بر آن محیا کند. 

بترانس: با تغییر و تحولات سهامداری که در ایران ترانسفو ایجاد شده، "بترانس" با شایعات متفاوت و زیادی همراه کرده به طوریکه هر روز شاهد انتشار شایعه ای جدید از این شرکت در بین اهالی تالار شیشه ای هستیم، اما نکته مهم در رابطه با این شرکت وجود دارد این است که تمامی خبرهای پیرامون این شرکت تنها در حد شنیده بود و یا شایعاتی است که به نظر می رسد که احتمال به وقوع پیوست آن در آینده ای نزدیک وجود ندارد. 

"وبصادر" و "تجارت": به نظر می رسد این نمادهای معاملاتی به نقطه فراموشی تابلوی معاملات رسیده اند، قیمت سهام بانک صادرات امروز به رقمی رسید که دو گام با ارزش اسمی سهم فاصله دارد. این گروه نشان داده است در شرایط فعلی اقتصادی و با توجه به ابهامات مطرح شده در رابطه با بانک ها، انتظار بازگشت به رقم های کمتر از 90 تومان دور از انتظار نیست. نکته مهم دیگری که در خصوص این گروه وجود دارد شایعات زیادی است که پیرامون این بنگاه های اقتصادی مطرح می باشد به طوریکه این اخبار و شنیده ها باعث شده تا اخبار مثبت یا منفی بانک ها به دست فراموشی سپرده شود. در همین راستا نباید فراموش نکنیم که بانک ها همچنان موظفند از بنگاه دارای خارج شوند اما تا به امروز در این زمینه شاهد انجام اتفاق خاصی نبوده و این در حالی است دولت اعلام کرده بود در صورت عدم خروج بانک ها از بنگاه داری مشمول مالیات ها و جرایم سنگینی خواهند شد. با این توصیفات بهتر است تا اطلاع ثانوی گروه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری را به دست فراموشی بسپاریم. 

گل گهر: برخی گروه ها در بازار به گروه های همیشه نالان بورس معروفند، به طوریکه اگر بهترین شرایط اقتصادی هم برای آنها فراهم شود باز هم تأثیری در روند حرکتی سهام این گروه ندارد. از جمله این گروه می توان به گروه معدنی و سنگ آهن و در رأس آنها شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اشاره کرد. بزرگترین معدن کشور به یکی از زیر مجموعه های این شرکت واگذار شده است از طرفی کاهش نرخ بهره مالکانه را نیز در این مجموعه سنگ آهنی شاهد هستیم. اما با این وجود، قیمت این سهام در محدوده نوسانی منفی مورد معامله قرار می گیرد. 

گروه بیمه: در رابطه با شرکت های گروه بیمه ای صحبت های زیادی انجام شده، نکته ای که در این گروه وجود دارد، بحث رشد قیمت سهام این شرکت ها بدون وجود اتفاق و موضوع خاصی است. به طوریکه شاهد شفاف سازی هایی در گروه بودیم، یکی از این شرکت ها، شرکت بیمه آسیا بود که در تاریخ 95.02.07 اطلاعیه ای مبنی بر عدم وجود خبر خاصی در این شرکت، ارایه کرد. 

در پایان باید دید واکنش بازار به اخبار مربوط به سهام شرکت های خودرویی چگونه رقم خواهد خورد چرا که اگر این روند ادامه پیدا کند، بر کلیت بازار سرمایه نیز اثر مثبت خواهد داشت

 

وسبحان : خبر ميرسد كه شركت زمين تحت مالكيت خود را پايين تر از قيمت واقعى به سهامدار عمده فروخته و مبلغ واگذارايى اين دارايى از كل سرمايه فعلى شركت بالاتر است . 

والبر : خبرها حاكى از افزايش سرمايه ٣٠ درصدى تا پايان خرداد ماه ميباشد . 

ايرالكو : خبرها حاكى از كار احداث ، نصب و راه اندازى و همچنين بهره بردارى آلوميناى جاجرم به ايرالكو واگذار شده است . 

شتوكا : شنيده ها حاكى از افزايش سرمايه ٢٠٠ درصدى تا قبل از مجمع ساليانه ميباشد . 

وگستر: بر اساس شنیده ها وگستر واگذاری سهام زیر مجموعه های خود را در دستور کار دارد. 

خرید1.3میلیون سهم خودرو توسط سرمایه گذاری ملی در روز گذشته

++++

+++

مسعود نيلی در پنجمين جلسه از نشست های راهبردی اقتصاد ايران: 


نرخ سود بالای بانکی باعث کاهش تقاضا در اقتصاد ایران می شود. 

مهم ترين مشكل اقتصاد كشور در سال ٩٥ نظام بانكی است. 

نظام بانکی گلوگاه رشد اقتصادی و همچنين تهديدی برای ثبات اقتصاد كشور است. 

اصلاح ساختار نظام بانکی، برقراری پیوند میان بانک های ایرانی با خارجی ها راتسهیل می کند

 

++++ونفت: شنیده ها شده امروز جلسه ای مبنی بر فروش پروژه قشم به خارجی ها میباشد که با بهره برداری از ان میتواند سالانه 300 میلیارد سود نصیب ونفت بکند. 

چکاوه و چکارن: شنیده شمی‌شود تعرفه واردات کاغذ ۳۳% افزایش پیدا کرد.در اینده تعدیل مثبت هایی از این دو سهم انتظار می رود.

++++شنیده شده خریخت در حال بستن قرارداد هایی است که میتونه سهم رو از بقیه گروه خودرو جدا کنه 

مذاکره مسولان استان زنجان و مدیران شرکت ایران ترانسفو و سرمایه گذاران شرکت سانبو کره جنوبی برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید ورق هسته ای ترانسفو
+++شنیده می‌شود: محصولات ايويكو ايتاليا به دست شركت زامياد رسيد. 
بزودي قرارداد زامياد با ايويكو ايتاليا و نيسان ژاپن اطلاع رساني مي‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.