گردشگري ادبي!
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

سفر به زادگاه نويسندگان بزرگ جهان که آثار خاطره انگيزي را خلق کرده اند، يا مکان هايي که ماجراي داستان هاي هيجان انگيز در آن رقم خورده اند، براي همه ما مي‌تواند جالب باشد.
پاريس، فرانسه

براي ديدار با برخي از نام آشناترين نويسندگان جهان در فضايي متفاوت هيچ مکاني بهتر از گورستان "پرلاشز" در شهر پاريس نيست. برخي از بزرگان ادبي جهان از اوايل قرن نوزدهم تاکنون، در اين گورستان آرميده‌اند.


بوينس آيرس، آرژانتين

بوينس آيرس ادبي‌ترين شهر آمريکاي لاتين محسوب مي شود و دوستداران کتاب و کتاب خواني به مجموعه‌اي از جاذبه‌هاي ادبي مختلف مانند کتابخانه‌ها دسترسي دارند.


کرالا، هند  

کرالا منزلگاه زبان شاعرانه مالايايي و يکي از باشکوه‌ترين مناطق هند است که زادگاه "آرونداتي روي"، نويسنده کتاب "خداي چيزهاي کوچک" نيز محسوب مي شود. کرالا به واسطه آب و هواي مطلوب خود لقب "بهشت هند" را نيز يدک مي کشد.


لندن، انگليس
 
از نويسندگاني همچون "ويليام شکسپير" و "چارلز ديکنز" تا "سر آرتور کانن دويل" (خالق داستان‌هاي شرلوک هلمز) و "جي کي رولينگ"، نويسنده کتاب "هري پاتر" همگي موجب مي شوند تا عاشقان دنياي کتاب تعطيلات دلپذيري را در لندن سپري کنند.


دوبلين، ايرلند جنوبي

دوبلين يکي از شش شهر ادبي يونسکو در جهان با برخورداري از جاذبه‌هاي مختلفي مانند موزه‌ها، تورهاي ادبي و کتابخانه‌ها، شهري ايده‌آل و رويايي براي عاشقان کتاب محسوب مي شود.


ملبورن، استراليا

ملبورن يکي ديگر از شهرهاي ادبي يونسکو در جهان و پايتخت فرهنگي استراليا است. بازار کتاب ملبورن، کتابخانه‌ها و سايت‌هاي مرتبط با نويسندگان، ملبورن را به شهري فوق العاده براي دوستداران کتاب مبدل کرده است.


مومباي، هند

پس زمينه‌هايي زنده و رنگارنگ که در فيلم موفق "ميليونر زاغه نشين" ديديم از کتاب "کيو و اِي" نوشته "ويکاس سواراپ" اقتباس شده بودند. همچنين، عبور از خيابان‌هايي که الهام بخش "جيت تاييل" در نگارش رمان "نارکوپوليس" - يکي از نامزدهاي دريافت جايزه بوکر 2012 - دلايل خوبي براي بازديد از شهر مومباي محسوب مي شوند.
http://www.mitramagazine.ir/images/thumb/146187878498527.jpg

کي وست، فلوريدا، آمريکا

مهم‌ترين جاذبه ادبي و گردشگري شهر "کي وست"، خانه "ارنست همينگوي" يکي از چهره‌هاي مطرح ادبي جهان محسوب مي شود.


سنت پترزبورگ، روسيه

روسيه بيش از هر مکان ديگري در جهان از موزه‌هاي ادبي برخوردار بوده و خيابان‌هاي سنت پترزبورگ که با داستان "آنا کارنينا" به قلم "لئو تولستوي" گره خورده‌اند، مکاني فوق العاده براي هواداران اين نويسنده و ادبيات روسيه محسوب مي شوند.


تمپر، فنلاند

"مومين‌"هاي اسب آبي که "توو جانسون" خالق آنها بوده از شخصيت‌هاي کارتوني مورد علاقه کودکان بوده در شرايطي که چهره‌هاي ادبي ديگري مانند "سپو ژاکينن" خالق شخصيت داستاني "بازرس کوشکينن"، شهر تمپر را در ميان مقاصد گردشگري ادبي جهان قرار داده‌اند.


منبع : 118سفر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.